نوشته شده توسط : بابک د

كتلت بادمجان

مواد لازم :

 بادمجان  دو عدد
 سیب زمینی آب پز  سه عدد
 پیاز و تخم مرغ  یك عدد
 جعفری خردشده  یك قاشق غذاخوری
 پنیر پیتزا  30 گرم
نمك و آرد سوخاری و روغن به میزان لازم


طرز تهیه كتلت بادمجان :

بادمجان ها را روی اجاق یا در فركبابی كرده و سپس پوست كنده و ساطوری خرد كنید. سیب زمینی آب پز و پیاز را رنده كرده و با جعفری، تخم مرغ، نمك و پنیر پیتزا مخلوط كنید. آرد سوخاری را تا جایی به مواد اضافه كنید كه كمی سفت شده و به دست نچسبد. بعد به صورت گرد یا هر شكل دیگری در آورده و در روغن دو طرف آن را سرخ كنید یا در فر با حرارت 200 درجه سانتی گراد قرار دهید تا طلایی شود.



:: موضوعات مرتبط: آشپزی ایرانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

مواد لازم برای تهیه دسر نارنگی :

 نارنگی پوست کنده  ۱ فنجان
 پرتقال پوست کنده  ۱ فنجان
 موز حلقه شده  ۱ فنجان
 آناناس خرد شده  ۱ فنجان
 خلال بادام  ۱۰۰ گرم
گردوی تازه پوست کنده ۱۵۰ گرم
پودر نارگیل ۱۰۰ گرم
خامه ۳۰۰ گرم
پودر قند ۱۵۰ گرم
عرق بهار نارنج ۱ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه دسر نارنگی :
خامه و پودر قند را خوب میزنیم تا فرم بگیرد. در یک کاسه پودر نارگیل، نارنگی، پرتقال، موز، آناناس، خلال بادام، گردوی خرد شده را همراه عرق بهار نارنج مخلوط کرده بطوریکه میوهها له نشوند و خامه فرم گرفته را به آن اضافه میکنیم و به آرامی هم میزنیم یک پیمانه در هر ظرف پایهدار ریخته و با کمی آرامی هم میزنیم یک پیمانه در هر ظرف پایهدار ریخته و با کمی پودر پسته روی آن را تزئین میکنیم. برای زیباترشدن، نارنگی و پرتقالها را دانه دانه پوست کنده و از وسط هر قاچ را به دو قسمت تقسیم میکنیم .



:: موضوعات مرتبط: آشپزی ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: دسر , تهیه دسر , دسر نارنگی , آشپزی آسان , انواع دسر , بستنی , دسر میوه ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

در میان مواد غذایی‌ای که به شکل سوخاری تهیه می‌شوند، انواع گوشت‌های سفید و سبزی‌ها رایج‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. البته سوخاری کردن به ۲ صورت پف‌کرده و پف نکرده است.


سوخاری
سبزی‌ها از گروه‌های غذایی هستند که عادت به مصرفشان علاوه بر تأمین ویتامین‌ها و املاح، فیبر زیادی را به بدن می‌رساند.
البته هستند کسانی که به جز سالاد، سبزی‌ها را به هیچ شکل دیگری نمی‌توانند بخورند در حالی که سوخاری کردن آن‌ها هم روشی است برای افزایش حجم سبزی‌های مصرفی روزانه. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند روزانه افراد سالم و بالغ باید ۲ تا ۳ واحد سبزی بخورند که هر واحد برابر است با یک لیوان سبزی خام و نصف لیوان سبزی پخته که هر دو ۲۵ کیلوکالری انرژی دارند.


در این مطلب دستور سوخاری کردن ۴ نوع سبزی را برایتان در نظر گرفته‌ایم.
مقدار کالری
مواد غذایی یاد شده در مجموع ۱۲۰۰ کیلوکالری انرژی دارند که در صورت تقسیم کردن آن‌ها میان ۴ نفر، مقدار کالری دریافتی برای هر نفر ۳۰۰ کیلوکالری خواهد بود که برای وعده شام این مقدار مناسب است. همراه کردن هر ماده غذایی دیگری مانند کمی گوشت یا سیب‌زمینی سرخ کرده با سبزی‌های سوخاری شده،‌ حداقل ۱۰۰ کیلوکالری بر میزان انرژی یاد شده اضافه خواهد کرد.

همراه غذا
اگر می‌خواهید همراه سبزی‌های یاد شده منبع پروتئینی‌ای نیز میل کنید، می‌توانید یک عدد تخم‌مرغ آب‌پز را حلقه‌حلقه کنید و همراه این غذا بخورید. حتی یک تکه ۶۰ گرمی سینه مرغ را می‌توانید به صورت گریل شده درآورید و در کنار سبزی‌ها میل کنید. مصرف سبزی‌های سوخاری با یک سوم لیوان ماست چکیده طعم‌دار شده با پودر نعناع و مخلوط شده با جوانه گندم یا ماش، وعده غذایی مغذی‌ای را به عنوان شام برایتان فراهم می‌کند.
حتماً برای سوخاری کردن سبزی‌ها از آرد سوخاری پودری با دانه‌های ریز یا از نان فانتزی‌ای که از قبل خشک کرده و به صورت پودر درآورده‌اید استفاده کنید.
بهتر است آرد سوخاری پودری را نیز یک بار الک کنید زیرا هرچه دانه‌های آرد سوخاری یکدست‌تر و ریزتر باشد، حاصل کار بهتر خواهد بود.

طـرز تـهـیـه سوخاری سبزیجات :
* ابتدا در قابلمه‌ای کوچک هویج‌ها را با شکر و آب‌لیمو بپزید.
* در قابلمه‌ای دیگر نیز گل کلم‌ها را بخارپز کنید. فقط حواستان باشد که این سبزی به سرعت پخته می‌شود بنابراین نباید بیش از حد آن را حرارت داد.
* قارچ‌ها را هم درسته در قابلمه‌ای که آب آن در حال جوشیدن است، بریزید و به سرعت آبکش کنید. این کار باعث خواهد شد قارچ‌ها حین سوخاری شدن آب نیندازند.
* پیازچه‌ها را به دو نیم تقسیم و خام برای سرخ کردن استفاده کنید.
* حالا قطعات این سبزی‌ها را تک به تک ابتدا در آرد سفید سپس در تخم‌مرغ و نهایتاً در آرد سوخاری قرار دهید و در روغنی که کاملاً داغ شده است، سرخ کنید.
* وقتی سبزی‌ها سرخ شدند، آن‌ها را از تابه بردارید و در سبدی فلزی بگذارید. یادتان باشد که این غذا را باید گرم و بلافاصله بعد از تهیه میل کرد در غیر این صورت تردی خود را از دست خواهد داد.

مـواد لازم برای ۴ نفر:

 هویج حلقه‌حلقه شده ۲ لیوان   ۵۰ کیلوکالری
قارچ متوسط ۳ لیوان ۵۰ کیلوکالری
ساقه پیازچه  ۴ عدد ۲۵ کیلوکالری
گل‌کلم خرد شده ۳ لیوان ۲۵ کیلوکالری
تخم‌مرغ ۱ عدد ۱۰۰ کیلوکالری
آرد سوخاری ۶ قاشق غذاخوری ۱۶۰ کیلوکالری
آرد سفید ۶ قاشق غذاخوری ۱۶۰ کیلوکالری
شکر ۱ قاشق چای‌خوری ۱۶ کیلوکالری
روغن مخصوص سرخ کردن ۶ قاشق غذاخوری ۵۴۰ کیلوکالری
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه  ۰ کیلوکالری


۷ پیشنهاد آشپز باشی برای سوخاری کردن سبزیجات:
در میان مواد غذایی‌ای که به شکل سوخاری تهیه می‌شوند، انواع گوشت‌های سفید و سبزی‌ها رایج‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. البته سوخاری کردن به ۲ صورت پف‌کرده و پف نکرده است که در نوع اول، خمیر بنیه و در نوع دوم فقط آرد سفید و آرد سوخاری استفاده می‌شود، اما برای سوخاری کردن سبزی‌ها باید به نکته‌هایی توجه کرد:
1) سبزی‌هایی که برای سوخاری کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید از قبل پخته شده باشند یا به صورت آب‌پز یا به صورت بخارپز و تنها سبزی‌ای که لزومی به پخت آن نیست، پیازچه است زیرا بافت لطیفی دارد و در اثر حرارت دیدن به سرعت له می‌شود.
2) قبل از سوخاری کردن هویج‌ها، بهتر است آن‌ها را با کمی عسل و آب‌لیموی تازه بخارپز کنید و پس از نرم شدن، آن‌ها را به صورت سوخاری درآورید.
3) زمان پختن گل کلم‌هایی که برای سوخاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید به اندازه باشد. برای امتحان این موضوع می‌توانید از خلال دندان استفاده کنید به این ترتیب که وقتی خلال دندان را به ساقه یکی از تکه‌های گل‌کلم وارد می‌کنید، تا نیمه فرو رود و دیگر داخل نشود. در این حالت اگر گل کلم‌ها را سوخاری کنید، بافت خود را هنگام سرخ شدن حفظ خواهند کرد.
قبل از سوخاری کردن هویج‌ها، بهتر است آن‌ها را با کمی عسل و آب‌لیموی تازه بخارپز کنید و پس از نرم شدن، آن‌ها را به صورت سوخاری درآورید
4) برای آنکه قارچ‌ها هنگام سوخاری شدن آب نیندازند، بهتر است برای اطمینان بیشتر ۱۵ دقیقه آن‌ها را در آب جوش بیندازید و سپس برای سوخاری کردن استفاده کنید.
5) حتماً برای سوخاری کردن سبزی‌ها از آرد سوخاری پودری با دانه‌های ریز یا از نان فانتزی‌ای که از قبل خشک کرده و به صورت پودر درآورده‌اید استفاده کنید. بهتر است آرد سوخاری پودری را نیز یک بار الک کنید زیرا هرچه دانه‌های آرد سوخاری یکدست‌تر و ریزتر باشد، حاصل کار بهتر خواهد بود.
6) برای اینکه سبزی‌های سوخاری شده حالت چرب و روغنی پیدا نکنند، بهتر است بعد از سرخ کردن، آن‌ها را روی دستمال حوله‌ای یک‌بار مصرف قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.
7) هنگام سرخ کردن سبزی‌ها، حتماً از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنید، یعنی روی بسته‌بندی روغن مصرفی، عبارت مخصوص سرخ کردن درج شده باشد.

اگر لاغر هستید
در کنار سبزی‌های سوخاری شده، یک تکه ۶۰ گرمی سینه مرغ نیز قرار دهید و همراه آن چند عدد خلال سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز میل کنید تا انرژی دریافتیتان افزایش پیدا کند. بهتر است این غذا را با یک لیوان دوغ معمولی یا کفیر میل کنید تا وعده غذایی‌تان مغذی‌تر شود.

اگر فشارخون دارید
مصرف پیازچه به تنظیم فشارخون کمک می‌کند. البته برای افزایش قدرت سیرکنندگی وعده غذایی بهتر است آن را همراه یک عدد سیب‌زمینی تنوری شده بخورید. در ضمن، بهتر است که یک لیوان آب پرتقال تازه یا شربت آب‌لیمو را نیز با آن‌ها همراه کنید تا خوردن این غذا به تنظیم فشارخونتان کمک کند.

اگر یبوست دارید

علاوه بر سبزی‌های یاد شده می‌توانید کلم بروکلی را هم به صورت سوخاری شده درآورید. برای تهیه کلم بروکلی سوخاری، بهتر است ابتدا کلم‌ها را ۴ دقیقه در آب جوش قرار دهید و سپس آن‌ها را آبکش و بعد برای سوخاری کردن استفاده کنید. به این ترتیب با خوردن بروکلی‌های سوخاری شده، فیبر بیشتری را دریافت خواهید کرد که به کاهش شدت یبوستتان کمک می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: آشپزی ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: سوخاری کردن , سوخاری سبزیجات , غذا با سبزیجات , سبزی تازه , درمان فشار خون ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

مواد لازم :

 چغندر رنده شده  ۱پیمانه
 روغن مایع  ۳ قاشق سوپخوری
 سرکه  ۲ قاشق سوپخوری
 هویج رنده شده  نصف پیمانه
 سیب زمینی رنده شده  نصف پیمانه
قرص عصاره مرغ ۲عدد
آب جوش به میزان لازم
رشته سوپی ۱/۴ پیمانه
خامه به دلخواه
نمک و فلفل به دلخواه


طرز تهیه سوپ چغندر :
چغندر را به همراه روغن مایه تفت دهید . سپس به ترتیب سرکه ، هویج و سیب زمینی را اضافه کندی . بعد قرص های عصاره مرغ را به همراه آب به مواد اضافه کرده و اجازه دهید تا همه مواد با هم جوشیده و پخته شود .
در آخر رشته سوپی را اضافه کرده و در موقع سرو روی خامه بریزید .



:: موضوعات مرتبط: آشپزی ایرانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

مواد لازم :

 لوبیا چیتی  یک لیوان
 قارچ  دو عدد
 سیب زمینی  یک عدد کوچک
 افزودنیهای مجاز  نمک ، فلفل، گلپر، آبلیمو و …


طرز تهیه  خوراك لوبيا چيتي با قارچ :
از این غذا آسونتر، خودشه. فقط کافیه لوبیا چیتی رو چند ساعت توی آب خیس کنید و اگر تونستید یکی دو بار آبش رو عوض کنید. به این ترتیب سبک تر می شه و کسانی که ناراحتی معده دارند هم می تونند از این غذا بخورند. بعد از چند ساعت خیس خوردن، بگذارید بپزه. نیم پز که شد، بهش نمک اضافه کنید. (یادتون باشه هیچوقت از اول به حبوبات نمک نزنید. چون دیر می پزند. آخرش هم نریزید که دیگه نمک به خوردش نمی ره.) نمک رو که زدید، سیب زمینی رو نگینی خرد کنید و اضافه کنید. یک ربع مانده به آخر پخت، قارچ ها رو خرد کنید و توی خوراک بریزید. اگر دوست داشتید لعابش بیشتر باشه و خوراکتون غلیظ تر بشه، یک ملاقه از آب خوراک رو توی کاسه بریزید و کمی صبر کنید. بعد دوسه قاشق آرد توی این کاسه اضافه کنید و کمی هم رب یا گوجه رنده شده بریزید و هم بزنید. آرد که حسابی باز شد، (مواظب باشید گوله گوله نباشه. حسابی لهش کنید!) اینها رو توی خوراک بریزید.


موقع خوردن می تونید از گلپر، فلفل سیاه و آبلیمو برای طعم دادن به خوراکتون کمک بگیرد. نوش جان!
دانشجویان عزیز می توانند قبل از رفتن به کلاس، لوبیا را خیس کنند و هنگام بازگشت، آن را بپزند. بعد دم دست هرچی که داشتند در آن بریزند. هر کدام از موارد ذکر شده هم که باب میل نبود، حذف بفرمایند!



:: موضوعات مرتبط: آشپزی ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: خوراک لوبیا , لوبیا چیتی , تهیه خوراک لوبیا , لوبیا چیتی با قارچ , کنسرو لوبیا , راهنمای تهیه خوراک لوبیا ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

مواد لازم برای ۴ نفر :

 

سیب زمینی با پوست

۷۵۰ گرم

روغن زیتون

۲ قاشق چایخوری

رزماری کاملا خرد شده

۳/۴ قاشق چایخوری

فلفل

۱/۴ قاشق چایخوری

پنیر پارمزان رنده شده

۱/۴

نمک

به میزان لازم

 

 

ممکن است شما فکر کنید که سیب زمینی فقط در روغن فراوان می تواند سرخ شود. ولی اشتباه فکر می کنید چون این کرانچی سیب زمینی با مقدار کمی پنیر معطر پارمزان و تنها ۲ قاشق چایخوری روغن سرخ میشود.

 

 

طرز تهیه :

 

ابتدا فر را روی دمای ۴۷۵ درجه فارنهایت یا ۲۴۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. سیب زمینی ها را رنده کرده و در یک کاسه بزرگ بریزید و روغن زیتون، رزماری ( اکلیل کوهی ) و فلفل را به آن اضافه کنید.

مخلوط سیب زمینی را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید . هر تکه به ضخامت ۵ میلی متر باشد و حدود ۲۰ دقیقه در فر بماند.

سیب زمینی ها را از فر بیرون بیاورید. با کفگیر با دقت سیب زمینی ها را جابجا کنید. سپس پنیر پارمزان را روی آن بپاشید. و آن را در حدود ۳ دقیقه تا حدی که قهوه ای یا طلایی رنگ بشود حرارت بدهید. حالا می توانید سیب زمینی ترد شده را داغ میل کنید.

رزماری منبع غنی از فلاونوئیدها می باشد که از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

شما می توانید تا دو مرحله این سیب زمینی را استفاده کنید به این صورت که آن را تا ۸ ساعت در یخچال بگذارید سپس هنگام سرو غذا ، پنیر پارمزان را روی آن بپاشید و در فر بگذارید تا طلایی رنگ شود.

 

 

ارزش غذایی هر وعده :

 

۱۶۲ کالری

۷ گرم پروتئین

۴ گرم چربی

۵ میلی گرم کلسترول

۲۴ گرم کربو هیدرات

۱ گرم شکر

۴ گرم فیبر

۸۲ میلی گرم سدیم



:: موضوعات مرتبط: آشپزی ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: کرانچی-درست کردن کرانچی , تهیه کرانچی , آموزش تهیه کرانچی , آشپزی فرنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

انار پلوی خوشمزه برای شب یلدا

انار پلو خوشمزه و جدید برای دوستداران انار می‌باشد، با درست کردن این پلو مزه ای جدید و جالب از مخلوط انار، کشمش و پسته را تجربه می‌کنید.

هر خانواده ایرانى در هر جایى به سبک آداب و رسوم نیاکان خود براى یلدا شام تهیه مى‌کند. شام یلدا معمولاً یکى از خوش خوراک‌ترین غذا‌هاى اقوام مختلف است.
غذای اصلی این شب، خورشت فسنجان است. اما در برخی استان‌ها غذاهای دیگری هم رایج است. در شمال ایران گیلانى‌ها یا سبزى پلو درست مى‌کنند یا ترشى تره و در کنار آن سرسفره غذا ماهى سفید و یا ماهى دودى مى‌گذارند.
اما در شیراز غذاى ویژه سفره یلدا هویج پلو است. شیرازى‌ها معمولاً براى شب یلدا سفره پهن مى‌کنند. کنار غذا انواع تنقلات مربوط به یلدا را بر سرسفره مى‌گذارند.

مواد لازم برای 4 نفر:

برنج: 2 پیمانه

انار دانه شده : یک و نیم پیمانه

 خلال پسته : یک سوم پیمانه

 گشنیز تازه خرد شده : یک پیمانه

پودر تخم گشنیز :یک قاشق مربا‌خوری

کشمش پلویی :نصف پیمانه

زعفران : به مقدار لازم


طرز تهیه انار پلو برای شب یلدا :
* برنج را با آب و نمک خیس کرده، سپس به روش معمول آبکش کنید.
* مابقی مواد لازم را با یکدیگر مخلوط کرده و هنگام دم کردن برنج، یک ردیف برنج ریخته، یک ردیف مخلوط انار و همینطور ادامه دهید تا آخر و نهایتا اجازه دهید برنج دم بکشد.
* هنگام کشیدن برنج مقداری کره و زعفران روی برنج داده و سپس در بشقاب یا دیس مورد نظر کشیده و سرو کنید.



:: موضوعات مرتبط: آشپزی ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: انار , انارپلو , انار پلو , پختن انار پلو , آشپزی , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

خَشیل یکی از غذاهای محلی مردم آذربایجان است که خوردن آن بین ساکنین مناطق مختلف آذربایجان و خصوصا در مراسم شب یلدا رایج است. به سبب وجود مقدار زیادی گندم و شکر و کره طبیعی در این نوع غذا برخی بر این باورند که خوردن خشیل باعث مقاومت بدن در برابر سرما می‌شود.

مواد لازم برای 4 نفر:

بلغور گندم : یک پیمانه

 آرد :4 الی 6 قاشق سوپ‌خوری

 آب سرد :4 پیمانه (یک لیتر)

 شیر : به میزان لازم

 عسل :به میزان لازم

کره :به میزان لازم

 

طرز تهیه:
* بلغور را خیس کرده و بعد از چند ساعت با آب بپزید تا زمانی که آب بلغور کشیده شود. سپس بگذارید تا سرد شود.
* حداقل 4 قاشق آرد را در 4 پیمانه آب سرد حل کرده، بلغور پخته شده را به آن اضافه و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا غلیظ‌تر از حلیم شده، بوی خامی آرد از بین برود. در صورت لزوم می‌توان یک الی دو قاشق سوپ‌خوری دیگر آرد اضافه کرد تا به غلظت آن افزوده شود.
* برای سرو کردن خشیل، آن را در ظرف گودی ریخته، وسط آن را گود کرده و شیر و عسل بریزید. اطراف آن را نیز کره‌ی آب شده اضافه کنید که مقدار کره به میل و سلیقه شما بستگی دارد.
* خشیل رو حتما باید با شیره مصرف کرد چون بدون شیره بدون مزه خواهد بود و برای صبحانه بخصوص در روزهای سرد زمستانی و همچنین برای تقویت بنیه و خون‌سازی بسیار مناسب است.

نکته:
1- این دستور 200 گرم کربوهیدرات، 20 گرم پروتئین، 60 گرم چربی و 1420 کیلوکالری انرژی دارد.
2- درصورتی که از آرد گندم کامل استفاده شود بسیار مقوی‌تر است.
3- این غذا مربوط به استان‌های آذربایجان می‌باشد.
4- این غذا را می‌توانید با مخلوط کره، دارچین و شکر سرو کنید.
5- از (دوشاب) شیره انگور نیز می‌توان به جای شکر استفاده کرد.



:: موضوعات مرتبط: آشپزی ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: خشیل , آشپزی , پختن خشیل , غذای ایرانی , آشپزی ایرانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1393 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 22 23 24 25 26 ... 27 صفحه بعد